Баницата на баба


 Неделя. Всички сме вкъщи тази сутрин. Татко Боби не бърза за работа.

Закуската ни е топла, домашна баница със сирене.

Правя я по рецепта на баба ми ( Матичка )

Винаги така съм я правила. Тя ме е учила да готвя, да се отнасям с уважение към храната и да я обичам. 

Винаги ми казва, че каквото ти е настроението, такава ще ти стане и храната. 


За баницата на баба :

  • 1 пакет кори за баница
  • 5 яйца
  • 1 к. кисело мляко
  • 1 ч.л. сода
  • 4-5 с.л. разтопено масло
  • сирене на вкус ( аз слагам много)
  • малко прясно мляко за поръсване, когато е изпечена
Разбийте яйцата в купа. Загасени содата в млякото и го прибавете към яйцата.
Разбъркайте добре и сложете мазнината и сиренето.

На всяка готова кора сложете по 4-5 с.л. смес и завийте на руло. Намачкани /съберете ..( или баба ми казва- набарбулецай хаха ) всяка кора и на сложете в тава. 
Аз винаги я правя в кръгла тава, като за почвам да редя от средата.



Когато наредите корите, останалата смес изсипете върху баницата.


Пече се на 180° до готовност.


Когато е готова, поръсете с малко прясно мляко и завийте с кърпа.

Оставете 10на минути, да се запари.

Да ви е сладко!





0 коментара