Хляб с квас/Хляб с квас и маслини


Последните два месеца съм се съсредоточила върху хляба с квас и това да се науча да го правя така, както трябва. Особено в последните две седмици. За това и не споделям особено много други неща, освен тези, които се правят с квас. 

Ще ви представя две рецепти, които направих в последните дни и съм много доволна. Вкусни, меки отвъртре и с хрубкава коричка, хлебчета.

Първа Рецепта :

100 мл. прясно мляко
400 мл. вода
180 гр. твърда квас
600 гр. бяло брашно
100 гр. ръжено брашно
12 гр. сол
2 щипки захар
20 гр. масло

Смесете водата и млякото. Добавете захарта и кваса. Разбъркайте добре с пръсти така, че кваса да се разтвори. 
Оставете 10 минути. 
Разтворете солта в малко вода ( 20-30 мл. ) 

Към сместа с кваса, добавете брашната и разтворената сол. Замесете тестото, докато стане гладко и еластично. 
Разтопете маслото и започнете постепенно да го вкарвате в тестото. 
Отново тегава част. С дърпане, побутване, в никакъв случай със сила и сериозно месене, вкарайте маслото. 
Следват няколко дърпания, през половин час. 
Основно втасване - 10 часа в хладилник. 
На следващата сутрин, печете под капак на загрята фурна на 250° за 20 минути. След това махате капака и печете още 15на минути на 200°.

* хубаво е да се пече в чугун. Аз обаче пека в глинен гювеч. Върши ми същата работа. 






Втора Рецепта :

Тя не се различава много от първата. Добавила съм обаче маслини и има малки промени в грамажите на брашното. 

200 мл. прясно мляко
300 мл. вода
180 гр. твърда квас
200 гр. ръжено брашно
500 гр. бяло брашно
12 гр. сол
2 щипки захар
20 гр. масло
маслини

Смесете водата, млякото, захарта и кваса. Разбъркайте добре с ръка, така,че да се разтвори добре кваса. Добавете брашната, солта и замесете отново гладко и еластично тесто. Аз добавих на този етап маслините, но мисля, че ще е по-удобно да се добавят още преди замесването. 
След тава добавяте мазнината, внимателно, постепенно и търпеливо. Отново няколко дърпания през 30 минути, преди основното втасване. Тук тестото ми втаса за около 12 часа, в хладилник.

Отново печете на загрята фурна на 250° за 20-25  минути, след това, на 200° за 10-15 митути. 

Надявам се да ви харесат! 
Има какво да се желае още, но мисля, че се получават страхотно. 


0 коментара